Profilowanie grup docelowych

Profilowanie grup docelowych

Pomyślne kampanie żyją i umierają dzięki mocy osobowości. Zanim dotrzesz do grupy docelowej, musisz ją zdefiniować. Profilowanie osób jest narzędziem, które jest używane przez firmy marketingowe od dziesięcioleci. Mapowanie, kto jest twoim potencjalnym klientem, daje głębszy wgląd w to, jak najefektywniej do niej dotrzeć. Po prawidłowym wykorzystaniu dźwigni, profil osoby kupującej może zmienić Twoją strategię i biznes w zakresie marketingu. Nie jest jednak łatwo stworzyć dokładny profil, który połączy rzeczywistość z Twoimi celami sprzedażowymi i marketingowymi. Absolutnie najgorszym błędem, jaki można popełnić, jest nie wprowadzenie rozmów z klientami dla porównania. Podczas, gdy pracownicy działu sprzedaży i obsługi klienta z pewnością posiadają rozległą wiedzę na temat kupującego, wywiady przyniosą stosunkowo dokładną perspektywę.

Informacje, które możesz uzyskać mogą okazać się bezcenne. Zapewnią Ci konkurencyjność w nowoczesnym marketingu. Siła tworzenia niezawodnych treści na stronie internetowej zmienia odwiedzających w długoterminowych klientów. Jedno przypomnienie: pytania powinny być proste, bezpośrednie i specyficzne dla danego problemu.

Najgorsze typy pytań:
Ile stron w witrynie zazwyczaj odwiedzasz, zanim zostaniesz potencjalnym klientem?
Co myślisz o naszym formularzu na stronie internetowej?
Unikaj żargonu, pytań technicznych lub czegokolwiek, co można uznać za zbyt osobiste. Twoje wywiady powinny sprawić, że klienci poczują, że cenisz ich biznes i spostrzeżenia, a nie traktować ich jako przedmiotów badań.

Zamiast tego zadaj konkretne pytania skierowane do nich:

Jaka jest Twoja pozycja zawodowa? Twój tytuł?
W jakiej branży lub branżach działa Twoja firma / w jakiej roli jesteś?
Co zamierzasz osiągnąć?
Jakie są Twoje największe wyzwania?
Czy korzystasz z internetu do wyszukiwania dostawców lub produktów?