W październiku 2015 r. pierwszy raz wykonano więcej wyszukiwań w Google za pomocą urządzeń mobilnych niż komputerów stacjonarnych. We wrześniu 2017 r. 57% wszystkich zapytań w Google zostało wysłanych za pośrednictwem smartfona lub tabletu. Ten trend wzrostowy stale jest kontynuowany. W rezultacie Google chciał, aby indeks wyszukiwania mobilnego był indeksem podstawowym do końca 2016 roku. Ostatecznie jednak operatorzy serwisów i sklepów internetowych dostali trochę więcej czasu na dostosowanie się do zmieniających się potrzeb. Zmiana nastąpiła ostatecznie od lipca 2018 r. I od tego czasu jest stale aktywowana na stronach internetowych.

Jeśli masz responsywną stronę internetową, nie musisz obawiać się urządzeń mobilnych. Wręcz przeciwnie, jeden lub drugi konkurent, który zaspał i jeszcze nie dostosował swojej witryny do najnowszych wytycznych, mógł nawet zostać w tyle, nie robiąc nic w tym temacie. Jeśli nadal masz witrynę, która nie jest responsywna lub zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, a chcesz ponownie “wrócić do gry”, powinieneś niezwłocznie wykonać nową stronę internetową, ponieważ wcześniejsze strony zapewne były wykonywanie w starej technologii i przerabianie ich i dostosowywanie do najnowszych trendów zwyczajnie nie ma sensu.

Polecane dla Ciebie