Marketing treści

Marketing treści

Właściwa witryna internetowa to taka, która jest wartościowa dla Google. Ci, którzy nie oferują regularnie swoim użytkownikom aktualizacji, takich jak wiadomości, wpisy na blogach, wydarzenia lub pliki do pobrania, będą stopniowo spadać w rankingu. Dlatego najlepiej byłoby mieć strategię marketingu treści. Trzy filary content marketingu to treści informacyjne, transakcyjne i społecznościowe. Treści transakcyjne są szczególnie ważne dla operatorów sklepów internetowych. Czy godziny otwarcia są wyraźnie widoczne? W przypadku lokalnego sklepu, czy wyjaśniono trasę? Do kogo możesz napisać w przypadku problemu lub skargi? Czy jest wystarczająco dużo dancyh kontaktowych (np. adres e-mail, numer telefonu, formularz, czat, media społecznościowe?

Treści są oczywiście bezpośrednio związane z mediami społecznościowymi. Facebook (1,3 miliarda użytkowników) był wcześniej niekwestionowanym liderem w tym obszarze, ale Instagram (800 milionów użytkowników) i TikTok znacznie nadrobiły zaległości w ciągu ostatnich dwóch lat i dotarły do ​​młodszej grupy docelowej (14-25. lat). Jeśli chodzi o treści społecznościowe, ważne jest zatem, aby być na bieżąco, ponieważ w szczególności bieżące wydarzenia, a zwłaszcza treści wirusowe, mogą w znacznym stopniu przyczynić się do przygotowania i promowania własnych treści lub produktów w zabawny lub kreatywny sposób.

Treść informacyjna służy przede wszystkim do zdobycia zaufania użytkowników, optymalizacji witryny pod kątem określonych warunków SEO i stworzenia lepszego doświadczenia użytkownika. Google może wykorzystać swój algorytm AI o nazwie RankBrain do dokładnej analizy jakości i sensowności niektórych tekstów, a tym samym będzie karać nieistotne treści. Nie należy zapominać, że treść serwisu nie powinna być napisana dla Google, ale zawsze dla użytkownika lub potencjalnego klienta.