Marketing Media społecznościowe Technologie

Strona internetowa a wielkość obrazów

Obrazy stanowią średnio około 63% ładowania strony, czyli udziału obrazów w ogólnej wielkości danych witryny. Jeszcze kilka lat temu niezwykle nowoczesne w projektowaniu stron internetowych było działanie z ogromnymi obrazami, (samoczynnie ładującymi się) filmami lub wieloma efektami (np. paralaksa). Te rzeczy nadal wyglądają ładnie, ale w większości są śmiertelne dla szybkości ładowania strony internetowej – … Continue reading Strona internetowa a wielkość obrazów

Obrazy stanowią średnio około 63% ładowania strony, czyli udziału obrazów w ogólnej wielkości danych witryny. Jeszcze kilka lat temu niezwykle nowoczesne w projektowaniu stron internetowych było działanie z ogromnymi obrazami, (samoczynnie ładującymi się) filmami lub wieloma efektami (np. paralaksa). Te rzeczy nadal wyglądają ładnie, ale w większości są śmiertelne dla szybkości ładowania strony internetowej – zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.

Jeśli zastosujesz się do zaleceń Google, strona główna powinna mieć maksymalnie 1600 KB. Ten limit jest szybko osiągany w przypadku użycia kilku obrazów. Jeśli nie ma innego sposobu i musisz lub chcesz użyć wielu zdjęć, powinieneś przynajmniej zawsze upewnić się, że te zdjęcia są zoptymalizowane do użytku w Internecie. Wszystkie popularne programy do edycji obrazów (takie jak Adobe Photoshop) mają własne ustawienie zapisywania obrazu o nazwie „zapisz do publikacji w Internecie”.

Ale nawet bez programów do przetwarzania obrazu możesz efektywnie kompresować materiał obrazu, na przykład dzięki wielu usługom online, które optymalizują i kompresują obrazy w mgnieniu oka. Jeśli korzystasz z systemu CMS WordPress w swojej witrynie, istnieje również wiele wtyczek, które automatycznie kompresują obrazy podczas przesyłania ich na serwer.

Polecane dla Ciebie